HR Chatbot: Directe ondersteuning voor medewerkers
Een van de grootste frustraties van medewerkers is het niet snel kunnen vinden van antwoorden op eenvoudige vragen, zoals informatie over verlof, secundaire arbeidsvoorwaarden of interne processen. Waar HR medewerkers zich vervolgens weer frustreren door de vele 'simpele' vragen die zij krijgen. Met een AI-gedreven HR-chatbot is dit verleden tijd.
Bij een grote retailorganisatie implementeerden we een chatbot op basis van Copilot voor Microsoft 365. Deze chatbot stelt medewerkers in staat om vragen te stellen in gewone taal en geeft direct een antwoord, inclusief een link naar de bron, zoals de personeelsgids. Dit heeft niet alleen de tevredenheid van medewerkers vergroot, maar ook de werklast van de HR-afdeling met 15% verminderd.
Resultaten:
-
Minder tijd kwijt aan routinematige vragen.
-
Hogere medewerkerstevredenheid door snelle, consistente antwoorden.
-
Efficiëntere inzet van HR-resources.

Stap voor stap aan de slag met AI!
In dit e-book lees je alles over hoe AI-tools zoals Copilot werken, welke kansen ze bieden en hoe je ze succesvol implementeert. Je krijgt praktische inzichten en handvatten om zelf te ontdekken hoe AI je werk en dat van je collega’s kan vergemakkelijken en verbeteren.
We bespreken essentiële vereisten zoals datakwaliteit, beveiliging en governance en delen best practices uit verschillende sectoren. Bovendien bieden we een gedetailleerd stappenplan voor een succesvolle AI-adoptie, zodat je Copilot en andere AI-oplossingen effectief inzet binnen je organisatie. Zo krijg je antwoord op vragen zoals:
-
Hoe kan ik Copilot optimaal inzetten voor mijn dagelijkse werkzaamheden?
-
Welke andere AI-tools kunnen mijn productiviteit verder verhogen?
-
Hoe zorg ik ervoor dat AI veilig en verantwoord wordt geïmplementeerd?