Azure Financiële dienstverlening
“We spelen nu veel beter in op de behoeften van onze klanten.”
Frank Keessen
IT-director bij Mazars

Hoe je met één online platform een inhaalslag van formaat maakt

“De digitale dienstverlening raakt in een stroomversnelling.” Hij stond erbij en keek ernaar? Nee, dát was Frank Keessen, IT-director bij Mazars, allerminst van plan. “Terwijl in het dagelijks leven steeds meer mensen zaken met hun smartphone regelen, liepen wij wat achter op die ontwikkelingen. Hoog tijd voor een oplossing! Tot voor kort boden we niet veel digitaal aan en was er geen geïntegreerde aanpak. Onze klanten moesten in verschillende portalen inloggen: één voor hun boekhouding, één voor hun belastingaangifte, één voor hun personeels- en salarismutaties. Ook de communicatie met onze klanten verliep via verschillende kanalen: e-mail, telefoon, contactformulieren, social media, et cetera. Nu hoeven onze klanten alleen maar in te loggen om real time inzicht te krijgen. Ze kunnen aangiftes controleren en die met één klik goedkeuren. De juiste adviseur van Mazars staat altijd vermeld, zodat klanten meteen om advies kunnen vragen als dat nodig is. Zo spelen we veel beter in op de behoeften van onze klanten.”

Een snelle, betaalbare én degelijke oplossing

“We vonden de oplossing in ‘mobile first’ en ‘relevante content’. Mobiele dienstverlening wordt voor Mazars de nieuwe standaard en de klant ontvangt alleen nog maar de informatie die voor hem relevant is. Het platform dat we hiervoor hebben ontwikkeld, is Mazars Signals. De keuze viel op Microsoft. InSpark is daarin echt een kennispartij met een helder verhaal. Ik zeg weleens ‘kennis als een service’. Omdat InSpark niet te groot is, is de organisatie flexibel en snel inzetbaar. Ze lopen voorop in de lifecycle van nieuwe Microsoft-producten en -diensten. We waren binnen drie maanden klaar. Dat was voor ons belangrijk, want er was behoorlijk wat druk vanuit de businesskant van Mazars: zowel qua tempo als qua kosten. Tegelijkertijd moest het allemaal wel degelijk verlopen. Daar heeft InSpark uitstekend in gebalanceerd. Ze slaagden erin om zich het bedrijfsbelang van Mazars helemaal eigen te maken. Het beheer van Mazars Signals is in handen van InSpark’s Managed Services, waarmee we volledige ontzorging hebben. Zij monitoren Mazars Signals 24/7, zorgden voor een zeer gedegen kennisoverdracht en -borging en ook in de nazorg lopen ze nog die extra mijl.”

InSpark - Mazars

Mobiel en relevant

Mazars Signals werkt als een workflow: een overzichtelijke tijdlijn laat zien wanneer acties ondernomen dienen te worden. Het platform houdt klanten ook op de hoogte van relevante ontwikkelingen voor hun onderneming. De keuze voor Microsoft was geen lastige: “Microsoft voldoet aan alle compliance-eisen, zowel binnen als buiten de EU en heeft de hoogste certificeringen op dat gebied. Verder is het gemakkelijk zakendoen met Microsoft: we kunnen ze bereiken tot aan het hoofdkantoor in Redmond toe. Microsoft is bovendien koning in hybride cloudoplossingen en heeft een hoge ontwikkelsnelheid. De Cloud gebruiken we als een platform voor Infrastructure as a Service (IaaS) en Platform as a Service (PaaS). Klantdata daarentegen horen in ons eigen systeem, on-premise, vinden wij, in een EU-land. Dat doen we in onze datacenters in Amsterdam en Dublin. Het aantal belastingaangiftes dat we jaarlijks bij Mazars verwerken, fluctueert. Dan is het handig als je een oplossing hebt die automatisch kan meeschalen. Groot voordeel van Azure is dat het schaalbaar en flexibel is. Bovendien is het heel gebruiksvriendelijk.”

 

De keuzes die we samen met Mazars maakten

  • Het online platform Mazars Signals maakt gebruik van de cloudoplossing van Microsoft Azure.
  • Mazars zet Mazars Signals in als Infastructure as a Service (IaaS)-platform en als Identity & Acces Management (IAM)-oplossing.
  • Voor het IaaS-platform maakt Mazars gebruik van Azure Virtual Machines, Azure Storage en Azure Networking.
  • Het gehele Mazars Signals-platform is gebouwd in Sitecore.

En tot slot: nog wat achtergrond over dit project

Mazars is een wereldwijde organisatie in accountancy, belastingadvies en consultancy die vanuit kennis kansen op deze vakgebieden creëert voor (internationale) ondernemingen, organisaties in de publieke sector, mkb-ondernemers en vermogende particulieren. De organisatie ontwikkelde het platform Mazars Signals, waarop klanten online hun aangiften en publicatiestukken indienen, documenten kunnen inzien en bij vragen direct contact kunnen opnemen met de juiste adviseur. Via een app op de smartphone, tablet en laptop.

 

SHARE
Gijs Huisman

Klantsucces manager

Ook een inhaalslag maken met jouw organisatie?
Gijs vertelt je graag meer.