Priva wil communicatie verbeteren
In een sterk groeiende organisatie als Priva waar collega’s verdeeld over negen vestigingen werken, is het niet vanzelfsprekend dat iedereen goed op de hoogte is van elkaars werkzaamheden. Het gevolg is dat menig medewerker voor een andere klantbenadering kiest en het voor Priva moeilijker werd om als één bedrijf naar buiten te treden. De communicatie-afdeling, de IT-afdeling, een designspecialist en InSpark werkten intensief samen om tot de beste oplossing te komen.
Wensen en eisen
Met steun van de directie werd een oriënterend traject gestart: ‘Sprint 0’. Hierbij werd eerst een functioneel ontwerp opgesteld die onder de gebruikers werden geïnventariseerd met daarin nagenoeg alle wensen en eisen. SharePoint kwam hieruit als beste platform om ‘Priva Today’ te realiseren omdat het aan al deze wensen en eisen kan voldoen. Hieronder valt het snel vinden van collega’s en het kunnen publiceren van interne prestaties.
Met één klik contact
Angela Petrillo: “Er is heel veel informatie en kennis in onze organisatie aanwezig en die kunnen we nu veel gemakkelijker vinden. Informatie voor de werknemers zelf, zoals salarismatrixen en arbeidsvoorwaarden, maar ook voor de organisatie. Zoek je een bepaalde expertise, dan heb je nu vlot de juiste collega gevonden en zie je ook meteen of die persoon aanwezig is. Met één klik maak je vervolgens contact.”
Meer lezen?
Wil je meer weten over dit traject? Lees de referentiecase die Microsoft heeft gemaakt.