Sanoma wil een intranet dat aansluit op de behoefte
Met zo’n 70 magazines, 100+ websites, 70+ mobiele apps en 3 televisiezenders, behoort Sanoma Media tot de grootste spelers in de Nederlandse mediawereld. Door de integratie van Sanoma Digital met Sanoma Uitgevers voldeed het bestaande intranet niet langer aan de behoeften van de organisatie. InSpark bracht het statisch informerende intranet naar een interactief community gedreven intranet. Daarnaast biedt InSpark ondersteuning in het Nieuwe Werken-project Sanoma Connected.
Verbeteren communicatie tussen medewerkers en afdelingen
Door de uitbreiding van het aantal bedrijfsonderdelen, waaronder de integratie van Ilse Media, is een behoefte ontstaan voor verbetering van de communicatie tussen medewerkers en afdelingen. De afdeling communicatie constateerde dat het bestaande intranet niet voldeed aan de eisen van de organisatie en haar werknemers.
Interne communicatie met social media
De afdeling communicatie en de medewerkers van Sanoma wilde een gemoderniseerd intranet. Het nieuwe intranet moest interne communicatie faciliteren i.p.v. informatie zenden. Tevens bestond de vraag om de vindbaarheid van personen, afdelingen en informatie te verbeteren. De content van het oude intranet diende beschikbaar te blijven in de nieuwe omgeving. Ook was er een wens om gebruik te maken van de sociale media tool: Yammer.
Microblogging met Yammer
InSpark heeft in een periode van 6 weken de migratie van SharePoint 2003 naar SharePoint 2007 uitgevoerd. In samenwerking met de afdeling communicatie is een nieuwe structuur en huisstijl doorgevoerd. Door Yammer te ontsluiten via het SharePoint intranet hebben alle medewerkers toegang tot zogenaamde “microblogs”. Hiermee heeft Sanoma een oplossing voor effectieve interne communicatie rondom een groot aantal kennisgebieden.
Naast de functionele en technische realisatie heeft InSpark ook trainingen verzorgd voor een optimale acceptatie van deze nieuwe intranet omgeving.