Als overheidsinstantie krijg je veel vragen van burgers: jouw klanten. Die moeten zo snel en goed mogelijk beantwoord worden, via alle kanalen én door de juiste persoon. Momenteel werken gemeenten voor de afhandeling van vragen vaak met veel verschillende afdelingen, personen, toegangspunten en telefoonnummers. Een bijna ondoordringbare jungle die de klantvriendelijkheid niet ten goede komt.

Niet alleen burgers, maar ook overheden hebben baat bij één centraal contactcentrum. De landelijke politiek oefent namelijk steeds meer druk uit als het gaat om goede bereikbaarheid en snelle afhandeling van meldingen. Daarom is, speciaal voor overheden, de Burger Contact Manager ontwikkeld.

Dit is de Burger Contact Manager

De Burger Contact Manager (BCM) is een tool gebaseerd op Dynamics 365 en speciaal ingericht voor de centrale registratie en afhandeling van meldingen. Zo verkrijg je een centraal beeld van jouw burgers en hun vragen. Wie stelt ze? Zijn het algemene vragen, specifieke verzoeken of klachten? Wie kan de melding het beste beantwoorden of verwerken? Alle binnenkomende meldingen worden door BCM geregistreerd, gemanaged en opgeslagen. Daarnaast wordt de afhandeling van de melding gemonitord.

Met BCM als centraal systeem ontstaat een beter klantbeeld én een kennisbank, waarmee meldingen snel beantwoord kunnen worden. Zo verbeter je je bereikbaarheid, verwerkingssnelheid en daadkracht. Gevolg: een hogere tevredenheid van zowel jouw burgers als jouw interne organisatie.

SHARE
In 4 stappen naar een optimale dienstverlening
1. Vooronderzoek
We analyseren de huidige datastructuur en de gegevensstromen
2. Implementatie
Dynamics 365 en Dynamics Portal worden uitgerold, gevolgd door de inrichting van de centrale kennisbank
3. Koppeling
We verbinden het systeem aan alle benodigde interne en externe databronnen en toegangspunten, zoals e-mail, telefooncentrale, databases, website
4. Training en adoptie
We zorgen ervoor dat jouw gebruikers het systeem volledig adopteren en naar volle tevredenheid met BCM kunnen werken

“We hadden een duidelijk doel voor ogen: betere bereikbaarheid en betere dienstverlening van de provincie. InSpark ging die strijd met ons aan en dankzij ons nieuwe CRM-platform hebben we ons binnen drie maanden al bewezen”

Jenno Terpstra
Coördinator Klant Contact Centrum Provincie Fryslân

Tim Swaag

Klant Succesmanager Lokale overheid

Kennismaken?
Ik kom graag een kopje koffie drinken, om de mogelijkheden te bespreken