De opmars van bots

In een maatschappij waar versnelling voorop staat en klanten steeds veeleisender worden, groeit het aantal chabots aanzienlijk. Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat in 2020, meer dan 50% van alle grote ondernemingen chatbots gebruiken. Dit is een flinke stijging binnen 3 jaar, want in 2017 was dit nog maar 2%.  

Kunstmatige intelligentie en bots worden op verschillende manieren ingezet. Zo kan een bot direct contact leggen met de klantenservice voor algemene vragen, kan een bot helpen bij boekingen en de verkoop van tickets, maar kan het ook dienen als vraagbaak in bijvoorbeeld de gezondheidszorg. De grootste voordelen van een bot zijn dat je jouw klantenservice kunt versnellen, je processen automatiseert en de interactie tussen stakeholders verbetert. Bedrijven kunnen efficiënter communiceren met hun doelgroep, kunnen de klantenservice versnellen en verbeteren en 24/7 bereikbaar zijn voor vragen. Zo kun je de wachttijd verkorten, de klanttevredenheid verhogen en besparen op personeelskosten.  

Aan de slag!  

Tijdens de Bot Kickstart Workshop gaan we jullie helpen met het uitdenken en opzetten van een (chat)bot. In de 4 uur durende workshop zullen we vertellen wat kunstmatige intelligentie en bots voor jouw bedrijf kunnen betekenen en hoe je dit succesvol toe kan passen. Om dit te demonstreren, zullen wij een aantal klantcases delen die de Bot technologie goed illustreren, om een completer beeld te geven van wat we samen kunnen bereiken. Ten slotte ontwerpen we samen een design voor jouw organisatie en klanten in de Canvas sessie en maken we een demo.  

SHARE
In 3 stappen naar een waardevol Bot scenario voor jouw organisatie en klanten
Discover
Ervaar zelf de mogelijkheden van de Bots en doorloop een aantal succesvolle scenario’s. We laten concrete voorbeelden zien van Chatbots van onze klanten. Daarnaast, gaan we dieper in op de techniek door het Microsoft Bot Framework toe te lichten. Ten slotte delen we onze lessons learned en tips en tricks voor het ontwerpen van een Bot.
Design
Werk aan de hand van het Bot App Canvas de scenario’s uit die voor jouw organisatie relevant zijn. Maak concrete doelstellingen, zoals het verkorten van de wachttijd, het verhogen van de klanttevredenheid of het besparen van personeelskosten.
Launch
Overtuig jouw collega’s van je idee en je doelstelling en bepaal samen het winnende scenario. Het winnende idee zal worden uitgewerkt als demo Bot.
Dick Lorier

Innovation Lead

Nieuwsgierig geworden?
Wil jij ook de kracht van Bot technologie ontdekken? Met deze workshop ontdek je snel wat Bot technologie voor jouw organisatie kan betekenen. Ik denk graag met je mee!