Ontplooi de data-kracht van je organisatie

Big data en AI (“het goud van de toekomst”) zijn niet meer weg te denken uit onze digitale economie. Met behulp van data worden marketingstrategieën geformuleerd, doelgroepen geprofileerd, targets geïdentificeerd, processen gestroomlijnd en innovaties geïnitieerd. De grote vraag is: wat mag van de wet? En wat is vanuit ethisch oogpunt ‘fatsoenlijk’ en transparant datagebruik? Een feilloze reputatie door een juridisch correcte én ethisch verantwoorde omgang met gegevens kan jouw organisatie namelijk een significant concurrentievoordeel opleveren.

Dat en meer bespreken we in deze whitepaper. We gaan gedetailleerd in op de juridische voorwaarden voor correct datagebruik (AVG/GDPR). Dit wettelijke kader verbinden we aansluitend met een aantal ethische stromingen, die helpen om jouw data handling te analyseren en te optimaliseren. Door het juridische kader met ethische must-do’s te combineren, maak je je organisatie data-krachtig, competitief én bereid voor de toekomst van AI. 

 

Deze whitepaper geeft antwoord op vragen als:

  • Hoe ziet het juridische kader voor gebruik van data en vooral van persoonsgegevens eruit? Met andere woorden: wat houdt rechtmatig datagebruik in?
  • Met welke maatschappelijke en bedrijfsinterne waarden omtrent het gebruik van persoonsgegevens heeft mijn organisatie te maken? Met andere woorden: wat is rechtvaardig datagebruik?
  • Hoe helpen stromingen als het utilitarisme en de deontologie mijn organisatie bij het stellen van de ethische grenzen en het implementeren van een verantwoord datagebruik?
  • Hoe zorg ik er binnen mijn organisatie voor dat de omgang met data ook in de toekomst juridisch zuiver én ethisch verantwoord blijft?

 

 

 

SHARE
Altijd up to date?
Blijf op de hoogte van de laatste innovaties. Geef aan welke mailings jij maandelijks wil ontvangen. Schrijf je nu in!