Hoe de Microsoft HoloLens helpt om eenvoudig de juiste verzekering te kiezen
Als het over innovatie gaat, houdt early adopter ABN AMRO zijn positie aan kop graag vast. Micha Rentier, head of technology & blockchain lab bij de bank: “Mixed reality is een veelbelovende technologie, dus we vroegen InSpark om in co-creatie te onderzoeken met welk HoloLens-scenario we die waardevol kunnen inzetten voor onze klanten.” De keuze viel op een proof of concept in de vorm van een volwaardige app waarin de capaciteiten van de Microsoft HoloLens optimaal gebruikt worden. “We ontwikkelden een game die consumenten laat ervaren wat de gevolgen zijn van items wel of niet verzekeren. Sluit het verzekeringspakket aan bij hun persoonlijke situatie?” De presentatie van de toepassing bleef niet onopgemerkt: in de media werd er volop aandacht aan besteed, onder andere door Emerce.
Verzekeringsgame
De verzekeringsgame die gebouwd werd, toont de kracht van visualisatie. “Je staat in een huiskamer en kiest of je de Andy Warhol aan de muur, Ming-vaas op de kast en auto voor de deur verzekert tegen vallen, brand of diefstal. Vervolgens start je het spel en gebeurt er een reeks van events waarop je moet reageren. Dankzij de game is over- of onderverzekerd zijn voorgoed verleden tijd.” De technische randen van de HoloLens werden opgezocht, onder andere door de ruimte automatisch te scannen en daarmee de virtuele huiskamer te integreren met de fysieke ruimte. “De samenwerking met InSpark verliep soepel: ze hebben de expertise in huis en sprongen flexibel om met een ingrijpende verandering halverwege het traject.”
Bekijk hier de video van de NOS over de game
De keuzes die we samen met ABN AMRO maakten
- Concept- en interactie-ontwerp.
- App development voor de HoloLens.
- Kennisoverdracht van tools en werkwijze.
En tot slot: nog wat achtergrond over dit project
Het ontgaat Rentier vanzelfsprekend niet dat mixed reality bezig is met een flinke opmars. “De volgende stap is om het idee verder te ontwikkelen en fijn te slijpen tot een toepassing met de meeste toegevoegde waarde voor de consument. Misschien kunnen zij zich nu nog geen device als de HoloLens veroorloven, maar over een paar jaar komen de brillen naar de huiskamer en zal de user adoption enorm toenemen. Wij willen dat graag nét even voor zijn…”