Hoe de Moderne Werkplek – inclusief support – de efficiëntie verhoogt en communicatie optimaliseert
“Vragen, incidenten, wijzigingsverzoeken: het gehele proces is veel beter gestroomlijnd dan voor de samenwerking met InSpark,” vertelt Niels Remmerswaal, programmamanager bij Rexel, groothandel in elektrische en elektrotechnische materialen. Om de werkzaamheden van ruim 30.000 medewerkers in meer dan dertig landen in goede banen te leiden, ontwikkelde InSpark een platform op basis van Office 365 én tekende voor de ondersteuning – een Managed Servicesovereenkomst. “De communicatielijnen zijn kort en vraagstukken worden pragmatisch opgepakt.” Dat het eindgebruikers vrolijk stemt, maakt Remmerswaal op uit de geluiden die hij hoort vanaf de werkvloer: géén. “In dit geval is geen nieuws zeker goed nieuws.”
Tussenschakel
Office 365 heeft een sleutelrol als het draait om efficiëntie en de naadloze communicatie van medewerkers onderling en met klanten. Informatie is eenvoudig toe te voegen en op te vragen. Naast de full service support op het platform – het dagelijks oplossen van incidenten – verliest InSpark ook de toekomst niet uit het oog. “Het is echt een proactieve kennispartner die de expertise in huis heeft om alles uit Office 365 te halen en vroegtijdig aan te haken bij innovaties vanuit Microsoft.” Om de voortgang te bewaken, heeft InSpark tweewekelijks telefonisch overleg met het IT-team waarin lopende issues en wensen worden doorgenomen. “Die gesprekken gaan vooral over operationele aspecten, want problemen zijn er nu eenmaal niet of nauwelijks.”
Tevreden medewerkers
De basis van Rexel’s digitale werkplek staat dus als een huis en op het hoofdkantoor in Parijs, waar Remmerswaal werkt, merken ze dat collega’s daar blij mee zijn. “Vanuit de verschillende landen krijg ik complimenten over onze online omgeving en de ondersteuning. Sinds het beheer is overgegaan naar InSpark, is de tevredenheid onder medewerkers flink toegenomen. En dat is belangrijk, want Office 365 is hét toegangsluik voor diensten binnen ons bedrijf. Samengevat is het een ontzettend positief verhaal, ik kan niet anders zeggen.”
De keuzes die we samen met Rexel maakten
- Een moderne digitale werkplek op basis van Microsoft Office 365
- Tweerichtingsportaal tussen het intranet van de Rexel Group en de lokale intranetten, om een brug te slaan tussen merken en landen.
- Proactief partnerschap in de vorm van een Managed Servicesovereenkomst
En tot slot: nog wat achtergrond over dit project
Van een stopcontact tot alle benodigdheden voor een elektriciteitscentrale: Rexel levert elektrische apparatuur en diensten op maat aan professionals in de bouw, renovatie, industrie, utility en retail. Het bedrijf heeft ongeveer 30.000 mensen in dienst en is gevestigd in ruim dertig landen. Rexel’s missie is om klanten te ondersteunen om op hun best te zijn in hun business. Medewerkers wereldwijd in staat stellen om helder te communiceren, effectief samen te werken en relevante informatie uit te wisselen, is voor Rexel een absolute must.