Lamb Weston / Meijer (LWM) is één van de grootste producenten van aardappelproducten in Europa. Met ongeveer 1200 medewerkers, 5 fabrieken en 3 kantoren in 3 landen bedienen ze zowel horecaketens als supermarkten. Uitwisseling van kennis en ideeën moet intuïtief en gemakkelijk zijn.
Structurele Innovatie
Samen met InSpark heeft LWM een sociaal intranet ontwikkeld om de innovatiekracht te versterken. De geïntegreerde inzet van Yammer, Office 365 en SharePoint zorgt ervoor dat medewerkers vanuit alle locaties en op elk functieniveau meer contact zoeken, kennis delen en beter geïnformeerd zijn.
Iedereen doet mee; de directie, binnen- en buitendienst en medewerkers in de fabriek en op kantoor. Ze delen hun werk, stellen vragen en brengen ideeën in.
Business Innovation Game™
De initiële vraag van LWM voor een nieuw intranet is middels de ‘Business Innovation Game ™’ verder uitgewerkt. Deze beproefde methode zet InSpark in om de oplossing strategisch relevant te maken en om direct draagvlak in de organisatie te creëren.
Uit de voorlopige resultaten blijkt dat dit sociale intranet dagelijks door vele medewerkers gebruikt wordt als informatiebron en als de manier om ideeën te delen.
Gebruikersadoptie
Het intranet werd gerealiseerd in drie sprints van drie weken. InSpark begeleidde LWM daarnaast bij het opzetten van de decentrale redactie, het identificeren en mobiliseren van interne champions, het enthousiasmeren van medewerkers met behulp van een teaser video en de pitch van Yammer richting directie.