CSP licentiesupport

Wij zijn er om jou te helpen! Met welke vraag dan ook. Vind op deze pagina de informatie die voor jou van toepassing is. Wij schieten je graag te hulp.

Veelgestelde vragen

  1. Hoe kan ik een subscriptie opschalen?
    Ga naar Seats of Products. Zoek de juiste subscriptie op en klik rechts in de kolom van Actions op ‘Manage Product’. Plus het aantal bij naar het juiste totaalaantal dat je wilt. Klik daarna op submit.
  2. Hoe kan ik de weergave van producten wijzigen?
    Ga naar Seats of Products. Rechtsboven zie je 2 opties: 4 blokjes of een lijst. Klik op de gewenste weergave.
  3. Hoe kan ik een subscriptie annuleren?
    Ga naar Seats of Products. Zoek de juiste subscriptie op en klik rechts in de kolom van Actions op ‘Manage Product’. Klik op suspend of cancel subscription.
  4. Tot wanneer kan ik een subscriptie annuleren?
    Een Legacy subscriptie kun je ieder moment annuleren.
    Een NCE subscriptie kun je alleen annuleren binnen 7 dagen na het plaatsen van de order.
  5. Kan ik een subscriptie afschalen?
    Een Legacy subscriptie kan dat, gedurende de looptijd, nog wel. Let op dat Legacy subscripties niet lang meer bestaan, dit loopt na de einddatum af.
    Een NCE subscriptie kan niet afgeschaald wroden. Je zit vast aan de betreffende looptijd. Je kunt een bestelling wel annuleren binnen 7 dagen na het plaatsen van de order.
  6. Ik kan niet inloggen met mijn emailadres op de portal, hoe komt dit?
    Het is belangrijk dat je inlogt met je Active Directory (UPN) emailadres. Met een alias emailadres lukt dat namelijk niet.
  7. Hoe plaats ik een nieuwe order?
    Ga naar Shop. Gebruik de filters of de zoekbalk om te zoeken naar het gewenste product. Let op dat je de juiste looptijd en billingcycle selecteert. Klik op ‘add to cart’. Ga bovenaan in het scherm naar de cart. Klik door op submit om de order te plaatsen.
  8. Hoe weet ik of een subscriptie NCE of Legacy is?
    Onder de subscriptie, onder het kopje Products, staan tags. De tag NCE laat zien dat de subscriptie NCE is. Staat er geen NCE bij? Dan is het Legacy.
  9. Hoe zie ik hoeveel licenties er toegewezen zijn?
    Ga naar het kopje Microsoft en klik op License Consumption. Hier zie je precies welke aantallen toegewezen zijn en welke niet.
  10. Hoe kan ik mijn Azure usage inzien?
    Ga naar het kopje Microsoft en klik op Azure Usage. Hier kun je gemakkelijk met behulp van de filters jouw Azure verbruik inzien voor de gewenste periode.
  11. Waar vind ik meer informatie over de verschillende Microsoft suites?
    Op deze website kun je erg gemakkelijk de verschillen tussen verschillende Microsoft 365 plans inzien: Home | M365 Maps
    Ook de Feature Matrix werkt super en overzichtelijk: Feature Matrix | M365 Maps
    Op de Microsoft website is dit ook uiteen gezet met de verschillende prijzen erbij: Alle Microsoft 365-abonnementen vergelijken | Microsoft
  12. Ik krijg een error bij het inloggen dat ik toestemming nodig heb om in te mogen loggen op de portal, wat kan ik doen?
    Vind hier de handleiding hoe je dit kunt oplossen > Handleiding permission requested

Bij wie kan ik terecht?

  1. Je komt er niet uit in de CSP portal. Een order loopt vast, je kunt het juiste product niet vinden of inloggen werkt niet. Voor al deze technische issues in de portal kun je terecht bij onze collega’s via: service@inspark.nl
  2. Je weet even niet welke licentie nu het handigst is om te bestellen. Zal ik nou Exchange Online Plan 1 of juist Plan 2 nodig hebben? Voor al deze licentiekennisvragen kun je terecht bij het licentieteam: subscriptions@inspark.nl