Vanwege het corona virus neemt InSpark diverse maatregelen. We volgen hierbij de richtlijnen van het RIVM. Hieronder nemen we je mee in de maatregelen die wij getroffen hebben op onze kantoren én de richtlijnen die wij meegeven aan collega’s voor externe bezoeken.

Let op! Dit bericht wordt regelmatig bijgewerkt. 

De maatregelen op InSpark’s Transformation Hub (kantoor Amstelveen) 

Na een periode van enkel thuis werken en digitaal vergaderen, mogen InSpark collega’s sinds 1 juni weer gebruik maken van onze Transformation Hub.

Activiteiten die weer plaatsvinden in ons pand zijn o.a. solliciatiegesprekken, klant/partner meetings, één op één gesprekken en brain storms. Ook kunnen collega’s een aanvraag doen om op kantoor te werken. Dit kan alleen op de daarvoor toegewezen plekken voor een dag(deel) per week.

Voor alle kantoorbezoeken geldt dat er een tijdige aanvraag én goedkeuring nodig is. Uiteraard vragen wij ook vooraf aan iedereen die het pand betreed om te verklaren dat hij / zij geen corona gerelateerde ziekte klachten heeft.

Verder hebben wij in het pand een aantal maatregelen getroffen zoals het verstrekken van een coronaproof-kit. Deze ontvangt iedereen bij aankomst van ons pand. Hierin zitten voor elke bezoeker eigen spullen in om te gebruiken tijdens het bezoek:

  • InSpark handy (om machines, deuren, knoppen te bedienen)
  • InSpark Smart Distance batch, een handig hulpmiddel om 1,5 m te bewaren
  • Koffie/thee kit (eigen koffiemelk, suiker, roerstaafjes en iets lekkers voor bij het drinken
  • Set whiteboard stiften inclusief wisser
  • Handgel

(Momenteel wordt er geen lunch geserveerd in onze Transformation Hub, zorg daarom dat je zelf lunch meeneemt als je een lange sessie gepland hebt). Momenteel hebben we besloten niet meer dan 20 mensen toe te laten binnen de Transformation Hub, na verloop van tijd kan dit aantal worden verhoogd naar een maximum van 28 personen.

De maatregelen van InSpark voor externe klant/ partner bezoeken

Sinds 15 juli is het voor InSpark collega’s weer toegestaan om klanten extern te bezoeken.
Om de veiligheid te waarborgen voor onze klanten en collega’s hebben we ook voor deze bezoeken een aantal richtlijnen opgesteld:

Onze collega’s voldoen aan deze checklist en vragen de ontvanger om deze ook na te lopen.

Onze collega’s voldoen aan deze checklist en vragen de ontvanger om deze ook na te lopen.

Bespreekbaar maken van de getroffen corona maatregelen op externe locatie

Verder vragen wij onze collega’s om actief het gesprek aan te gaan over de getroffen maatregelen op een ieder door hen te bezoeken locatie. Zij zullen zelf een afweging maken of deze maatregelen en of protocollen voor hem/ haar acceptabel zijn.

Denk aan, zijn er hulpmiddelen op locatie aanwezig om de 1,5 meter afstand te waarborgen? Zijn er voldoende ontsmettingsmogelijkheden op de locatie aanwezig en kan je er van uitgaan dat je een ontsmette ruimte zult betreden?

Richtlijnen voor klantbezoek InSpark collega’s

  • Onze collega’s blijven thuis bij (milde) verkoudheidsklachten en/of griep, wanneer een van de gezinsleden griep heeft en/of wanneer zij of hun huisgenoten positief zijn getest op Corona.
  • Houd je aan de richtlijnen van de klant ten tijde van je klantbezoek
  • Neem je handy, kit (met stiften etc.) en desinfect mee naar de klant om te gebruiken
  • Neem je eigen lunch mee
  • Maak enkel gebruik van je eigen materialen en leen deze niet uit.
  • Schudt geen handen
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Was regelmatig je handen
  • Desinfecteer je werkplek bij de klant
  • Deelname aan vergaderingen of evenementen zijn alleen toegestaan tot maximaal 10 personen. We hebben een voorkeur voor op afstand vergaderen.

Hoe nu verder? 

InSpark heeft een Corona-team samengesteld en volgt hiermee de actuele ontwikkelingen op de voet. Dit bericht zal naar verwachting dan ook regelmatig worden bijgewerkt. Ook roepen wij je op om er samen met ons voor te zorgen dat al het werk zoveel mogelijk door kan gaan, maar het ook te respecteren als dit anders gaat dan u gewend was voor de corona crisis. Heb je zelf nog vragen of aandachtspunten? Neem dan contact op met jouw contactpersoon bij InSpark

Voor meer informatie verwijzen wij je graag door naar de website van de Rijksoverheid.

SHARE
Laurens Frijters
Share

Gerelateerde blogs

Altijd up to date?
Blijf op de hoogte van de laatste innovaties. Geef aan welke mailings jij maandelijks wil ontvangen. Schrijf je nu in!