Wat is een innovatie coach?

De IT-wereld om ons heen verandert razendsnel, de cloud wereld misschien nog wel sneller. Met iteraties van 2 – 8 weken worden er met grote regelmaat verbeteringen en nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd. Het bijhouden van deze verbeteringen en nieuwe functionaliteiten, is iets waar je tijd én resources voor moet hebben. Onze klanten lopen vaak tegen dit probleem aan. De tijd en de recources ontbreken. Daarom heeft InSpark een nieuwe rol geïntroduceerd: de innovatie coach.  

Ik ben Jean Lameree en ik ben innovatie coach bij InSpark Managed Services. Mijn expertise is Azure Public Cloud. Voordat ik bij InSpark kwam werken ben ik 5 jaar werkzaam geweest als Infrastructure Engineer op een Managed Services afdeling. Ik ben gevraagd om bij InSpark te komen werken, om het team verder te versterken op het gebied van infrastructuur met de focus op Azure. Dat vond ik een mooie uitdaging! Ons Managed Services team beheert en ontzorgt haar klanten 24/7. Dit doen wij op het gebied van Azure, Office 365 en security. Als innovatie coach kan ik onze klanten nog beter ondersteunen tijdens hun digitale transformatie. Ik bied ze de tijd en expertise die ze zelf niet in huis hebben, waardoor onze klanten door kunnen gaan met hun core business. 

Passie voor nieuwe technologie

Ik heb een passie voor de nieuwste technologieën. Ik zie het als een uitdaging om het optimale rendement uit een omgeving te halen en daarom doen wij het bij InSpark graag net even anders. Traditionele Managed Services Providers beheren de omgeving zoals deze opgeleverd is. Het gevolg hiervan is dat de klantomgeving heel lang in dezelfde staat blijft en niet meer innoveert. Dat vinden wij zonde. De IT-wereld om ons heen verandert namelijk razendsnel, dus innoveren is juist een vereiste om voor te blijven op de concurrent. Dit is waar ik als innovatie coach een belangrijk rol speelIk beheer niet alleen de omgeving van onze klanten, maar ik help deze omgeving daarnaast blijvend te optimaliseren en door te laten groeien naar een hoger niveau. 

Advies op maat

Om je een beter beeld te geven van wat ik doe bij onze klanten, zal ik iets dieper ingaan op onze werkzaamheden bij klanten. Onze Managed Cloud klanten krijgen een persoonlijke innovatie coach toegewezen die de klant goed kent en weet waar de klant behoefde aan heeftDe omgeving van de klant wordt gescand op meerdere aspectenzoals bijvoorbeeld: 

  • High Availability: hier kijken we of er diensten binnen Azure zijn, die gebruikt kunnen worden om de beschikbaarheid te verhogen. 
  • Best practices: we onderzoeken of de huidige implementatie op een juiste wijze is  ingericht, of dat er nog verbeteringen zijn die we kunnen doorvoeren.
  • Cost: we checken regelmatig of we kosten kunnen besparen. Wellicht zijn er resources verkeerd ingeschaald of resources die niet meer nodig zijn. 

Deze punten worden gevisualiseerd met een heat map,  zodat de klant gemakkelijk een keuze kan maken en inzicht krijgt in wat echt nodig is of optioneel is. Om tot een advies op maat te komen, breng ik eerst de omgeving in kaart. Voor de analyse maak ik als innovatie coach gebruik van een aantal standaard onderdelen, zoals Azure Advisory, Cost Management en Azure Policys. Daarnaast maak ik gebruik van de best practices van Microsoft en uiteraard onze eigen kennis en ervaring op het gebied van Microsoft technologieDe bevindingen inclusief de besparingen en in sommige gevallen ook kosten, presenteer ik vervolgens aan de klant. Zo help ik de klant met het maken van beslissingen en zorg ik ervoor dat zij volledig op de hoogte zijn van wat er in jouw omgeving speelt. 

Volop in ontwikkeling

Het Microsoft platform is volop in ontwikkeling en InSpark volgt deze ontwikkelingen nauwgezet. Onze kennis vergaren wij onder andere door het bijwonen van evenementen zoals bijvoorbeeld Microsoft Ignite, maar ook met de lidmaatschappen van Microsoft Azure Management Elite Partner ProgramEM+S Elite Partner Program en AI Inner Circle Partner. Door interne kennissessies houden wij elkaar op de hoogte van de nieuw(st)e ontwikkelingen, waardoor wij deze kennis ook als een van de eerste bij onze klanten kunnen toepassen 

Als innovatie coach neem ik jullie graag mee op reis naar nieuwe oplossingen die interessant kunnen zijn voor jouw business, ondersteund door onze consultants. Onze innovatie coaches zijn bekend met alle InSpark producten. 

Conclusie

Met behulp van de innovatie coach zijn onze Managed Services klantevoorzien van advies op maat en worden zij op de hoogte gehouden van de nieuwste technologie.
Wij helpen jullie dan ook graag met het zetten van de volgende stap!  Wil je meer weten over InSpark Managed Services en de innovatie coach rol, lees dan verder op onze Managed Services pagina of neem contact op.

SHARE
Jean Lameree
Share

Gerelateerde blogs

Managed Services

Managed Services

Ons Managed Services team voorziet elke organisatie van eersteklas ondersteuning én helpt mee om blijvend te innoveren. Wij kennen jullie omgeving door en door en zorgen voor veilige toegang. Wij kunnen ingrijpen waar nodig. 24 uur per dag, zeven dagen per week. Van meekijken bij problemen tot volledige ontzorging en beheer.

Jean Lameree

Innovatie coach

Meer weten?
Ik kan je alles vertellen over innovatie en technologie om jouw core business te versnellen.
Altijd up to date?
Blijf op de hoogte van de laatste innovaties. Geef aan welke mailings jij maandelijks wil ontvangen. Schrijf je nu in!